Je to nemoc, či dokonce závislost? Zamysleme se, jak moc nás tyto sítě ovlivňují. Původní myšlenka jejich naprogramování byla ta, aby nám sloužily, nestáváme se v poslední době jejich otroky spíše my?
Facebook je „rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování vztahů a zábavě.“ Založen byl 1. února 2004, internetovým podnikatelem a současným ředitelem této sítě, Markem Elliotem Zuckerbergem a jeho tehdejšími spolužáky a spolubydlícími z Hardvardovy univerzity.
· Má 1,5 miliardy aktivních uživatelů.
· Hodnota Facebooku je 500 miliard amerických dolarů.
· Společnost má přes 10 tisíc zaměstnanců.
Instagram. Aplikace zveřejněná 6. října 2010 Mikem Systromem a Kevinem Systromem slouží ke sdílení fotografií a videí. Společnost v roce 2012 odkoupil Facebook za 1 miliardu dolarů.
· Hodnota Instagramu se za posledních 5 let vzrostla o neuvěřitelných 34 miliard dolarů.
Twiter. V roce 2006 americký podnikatel Jack Dorsey. Twitter má zhruba 250 miliónů aktivních uživatelů. I tuto síť se snažil odkoupit Facebook, toto jednání však bylo neúspěšné.
· Slovo twitter znamená v překladu „cvrlikání“, „švitoření“ či „štěbetání“.
· Nejvíce followerů mají v současné době Katy Perry, Justin Bieber, Lady Gaga a Barack Obama.
Snapchat. Aplikaci v červenci 2011 vyvinuli Evan Spiegel, Bobby Murphy a Reggie Brown. Slouží hlavně ke sdílení fotografií a videí. Je populární hlavně v USA. Po celém světě má více než 50 miliónů uživatelů.
· Původně se Snapchat jmenoval Picaboo.
· Maskot Snapchatu se jmenuje Tvář ducha Chillah, a to podle člena rapové skupiny Wu-Tang Clan – Ghostface Killaha.
Ano, jsou to skvělé prostředky ke komunikacemi, pomáhají nám, na druhou stranu nám ale škodí. U mladých lidí vázne normální komunikace a nahrazuje jí posílání fotek přes Snapchat. Pochválení hezkého trička či účesu nahradil “lajk“. Úsměv nahradil emotikon a místo hádky používáme bloknutí na Facebooku. Měli bychom se zamyslet. Ano, využívejme sociální sítě, ale nenechte, aby sociální sítě využívali a ovlivňovali víc.